Webasto – co to jest?

Webasto – co to jest?

Autor: tv.fachowcy.pl

Dodano: 2013-10-31


Zima to dla kierowców najtrudniejsza pora roku. Istnieje jednak prosty sposób by ułatwić eksploatację auta zimą.

Rozwiązaniem jest samochodowe ogrzewanie postojowe. Działanie systemu ogrzewania Webasto opiera się na wykorzystaniu układu chłodzenia silnika i wentylacji samochodu.

Głównym elementem  systemu jest nieduży,wydajny agregat grzewczy zamontowany pod maską i połączony z układem chłodzenia i zasilany paliwem bezpośrednio ze zbiornika samochodu. Działa całkowicie niezależnie od silnika. Wentylator urządzenia Webasto zasysa powietrze niezbędne do spalania paliwa, a po rozpoczęciu pracy agregat uruchamia obieg płynu chłodniczego silnika samochodu. Podgrzany płyn chłodniczy zaczyna ruch w zamkniętym obiegu – od urządzenia Webasto do wymiennika ciepła pojazdu,  silnika, by powrócić do agregatu grzewczego. Podczas całego obiegu płyn oddaje ciepło, które przez dmuchawy układu wentylacji jest kierowane do kabiny samochodu: przy niskich temperaturach wystarczy 20 minut by nagrzać wnętrze auta. Dodatkową korzyścią jest to, że podgrzany zostaje  silnik dzięki czemu  zużywa mniej paliwa, co  zmniejsza emisję zanieczyszczeń i równoważy zużycie paliwa potrzebne wcześniej na rozgrzanie powietrza w kabinie. Nie traci się czasu na odśnieżanie auta, nie ma też obaw, że zaparują szyby. Korzyści korzystania z ogrzewania Webasto to  komfort, bezpieczeństwo i oszczędność czasu. System Webasto jest przydatny również w lecie: dzięki funkcji wentylacji można przewietrzyć kabinę zaparkowanego na słońcu auta, obniżając panującą w niej temperaturę.

Firma Webasto oferuje kilka sposobów sterowania ogrzewaniem postojowym. Czas włączenia ogrzewania można zaprogramować wcześniej przez specjalny zegar-timer, można  uruchomić pilotem zdalnego sterowania (zasięg do 1 kilometra) lub za pomocą specjalnej aplikacji na smartfona. Systemy ogrzewania postojowego Webasto są przeznaczone dla każdego rodzaju samochodu: od najmniejszych po ciężarowe. Pośród popularnych w Polsce samochodów w system ten wyposażone są m.in. niektóre modele Skody ( Yeti, Octavia, SuperB).

fachowcy.pl